20 mars 2011

Lagpresentation

Här kommer en liten lagpresentation av hela Conti Test Team 2011, lite info om vilka vi är och lite bilder också. Varsågoda:


Namn: Leo Ranta
Ålder: 38
Längd&vikt: 179cm / 68kg.
Ort: Göteborg

Bakgrund: Cyklat aktivt sedan 1998, började med mtb och från 2000 även lvg. Tränar cykling året om ute, minst tre pass i veckan på vintern och mer på sommaren. Har som mål att hela tiden utvecklas som cyklist. Tränar gärna med andra likasinnade och drar ofta i happy turerna i Göteborg både på mtb och lvg. Gärna snabbdistanspass.

Styrkor: Är rätt allround, men gillar berg och långa klättringar. Uthållig på platten, bra slätdrag. Vädertålig... ;-)

Övrigt: Aktivitus test 10/4 -10: 72,7 ml/kg/min, Vo2Max 5,09 l/min, AT 310W/4,42W/kg, Wmax 392W, max mots/vikt 5,6W/kg. Drar i Conti Test Team satsningen.

Hemsida/Blogg: http://contitestteam.blogspot.com/



Namn: Alexander Wennergren Helm
Ålder: 36
Längd&vikt:184cm / 83kg.
Ort: Västra Frölunda

Bakgrund: Jag, Alexander Wennergren Helm är född i Österrike 1974, men bosatt i Göteborg sedan urminnes tider har ett förflutet inom segling, som bland annat svensk junior mästare och en OS-kampanj. Cykel då ett främst ett konditions komplement i form av moutainbike. 2001 införskaffades den första racern i samband med en satsning på Järnmannen samma år. Sedan dess har landsvägscykeln varit ett inslag under den mer lämpade delen av säsongen eller cykelresor till Mallorca. För tre år sedan halkade jag in i ett galet gäng med Leo i spetsen, sedan dess har träningsfrekvensen ökat betydligt och som fyrbarnsfar innebär det att man får hitta nya tider (läs 0500 på lördag och söndag morgon) för att kunna hålla en ok nivå. Min mentala styrka snarare än min form har gjort att jag klarat att bita mig fast i klungan när kraften sinat. Inför årets runda är målsättningen att komma med en bättre fysisk kondition, för att kunna bidra hela vägen in i mål.

Styrkor: Bita mig fast.



Namn: Anders Wessling
Ålder: 47
Längd&vikt: 193cm / 86kg.
Ort: Gävle

Bakgrund: Jag har större delen av mit idrottsliv sysslat med bollspel - mestadels fotboll & basket - men även tennis & ishockey. Men har naturligt gått över till mer uthållighetssporter de senaste 6 åren, då mestadels cykling & skidåkning. Jag kör för AC Tierp och brukar deltaga i veteran cupen samt CX-cupen så mycket det är möjligt. Jag uppskattar även att köra Vättern rundan och andra motionslopp/tävlingar. Jag bor utanför Gävle tillsammans med min fru & son och jobbar på Sandvik med IT

Styrkor: Att köra långt & fort med mycket backar är kul!



Namn: Carl Mölleborn
Ålder: 40 år
Längd&vikt: 186cm / 88kg.
Ort: Bålsta

Bakgrund: Jag heter Carl Mölleborn och jag är 41 år, är gift och har två barn. Jobbar som egenföretagare inom Larm och Säkerhet sedan en flertal år tillbaka. Fritiden ägnar jag till stor del på träning av mig själv och mina hundar. Jag har alltid haft ett stort intresse av träning och tävling inom olika idrotter (främst individuella sporter). Började med fäktning som 9-åring och hade stora framgångar, men valde senare att sluta helt. Fortsatte istället med kampsporter och boxning under tonåren. I 17-års åldern började jag med cykling i Hässelby cykelklubb under några år. Tyvärr slutade jag med detta och ägnade flera år åt styrketräning istället. Nu i vuxen ålder har jag hittat tillbaka till cyklingen och förra året körde jag ett antal rondonné lopp och avslutade säsongen med 160 mila loppet Mille Miglia. Nu ligger fokuset på snabbhet inför vätternrundan och senare blir det satsning på Frankrike och PBP!

Styrkor: Envis!



Namn: Cato Rokne
Ålder: 41
Längd&vikt: 180cm / 75kg.
Ort: Oslo

Bakgrund: Har syklet siden 2001. Først MTB så Landevei fra 2006. Med i Sportsklubben Rye fra 2007. Syklet Trondheim - Oslo 2 ganger. Startet med Express laget til Rye fra Trondheim i 2009. I 2010 var jeg kaptein på Lillehammer - Oslo laget til Rye. 190 km med ca 43 km/t i gjennomsnittsfart. Har ambisjoner om å forbedre denne tiden og resultatet i 2011.

Övrigt: For mine resultater se: http://rittranking.merida.no/person/8073/view

Styrkor: Uthållighet, tempo, cykla långt.



Namn: Daniel Fredriksson
Ålder: 36
Längd&vikt: 170cm / 70kg.
Ort: Kungsängen

Bakgrund: Hobbycyklist som spårat ur en aning.

Styrkor: Eftersnack.



Namn: Daniel Nyström
Ålder: 28
Längd&vikt: 184cm / 74kg.
Ort: Göteborg

Bakgrund: Efter att ha trampat runt lite sporadiskt på MTB i många år, så var det en god vän som tjötade på mig att skaffa en landsvägscykel. Så blev det, detta var för c:a 3-4 år sen och ångrar inte ett dugg i denna investering. Började tävlingscykla för två år sen och har totalfastnat nu i denna sport.

Styrkor: Älskar att cykla i berg, observera berg inte backar. Att ligga och nöta km efter km uppför någonstans nere i Alperna är underbart. Korta lopp med ryck och kuperad terräng passar mig utmärkt. Har även efter denna säsong (2010) fastnat för tempocykling vilket jag ska försöka utveckla mig inom till nästa säsong.

Övrigt: Oj... finns det andra sysselsättningar än cykling ???



Namn: Erik Vrang
Ålder: 42
Längd&vikt: 179cm /80kg.
Ort: Täby

Bakgrund: Inbiten MTB-cyklist som gärna cyklar landsväg. Har tävlat ett par säsonger i långloppscupen och XC cupen. Tävlar för MTB Täby och landsväg för Vallentuna CK.
Jobbar som systemtekniker, är gift och har två tonåringar hemma!

Styrkor: Åkstark, gillar att spurta. Ju längre lopp - ju bättre.

Övrigt: Tröskeleffekt 350W



Namn: Fredrik Lindström
Ålder: 40 år i Juli
Längd&vikt: 194cm / 95 kg.
Ort: Gävle

Bakgrund: Har cyklat i ca 5 år. Kör för ACTierp. Målsättningen blir att köra VR-2011,även tävlingar i veterancupen samt veteran-sm. Vi har nyligen fått en son,så jag kommer att träna så mycket som familjen tillåter.

Styrkor: Stark som en oxe(kommentar av Leo).



Namn: Gabriel Nyström
Ålder: 42
Längd&vikt: 180cm / 75kg.
Ort: Göteborg

Bakgrund: Ex. medeldistansare med juniorlandslagsmeriter, numera stadgad hemmafar med 2 små tjejer. Reser mycket i jobbet. Med i Hisingens CK. Målsättningen med cyklingen är att få tid för sig själv och ta ut sig... 23:e plats 2009 på Nordiska Mästerskapen är väl den bästa meriten i cykelsammanhang.

Styrkor: Med stigande ålder blir man alltmer ett diesellok. Ser mig dock som stark i backar, detta förklaras nog av vikt, tidigare löparkarriär och ett psyke som inte vet vett att säga ifrån när det tar emot.

Övrigt: Hobbies utöver cykling...Familj, hus, ej hund, ej kombi. Ångrar lite på ålderns höst att man satsade på konditionsporter när man i själva verket mest av allt gillar att spela tennis...



Namn: Henrik Montelin
Ålder: 40
Längd&vikt: 182cm & 70kg.
Ort: Alnö

Bakgrund: Tillhör Alnö Race Team. Gammal löpare som sadlat om för något år sedan. Tränar löpning, cykel och simning.

Styrkor: Bara att kämpa, det kommer jag långt på.

Hemsida/Blogg: http://www.ankarsvik.nu/



Namn: Henrik Öijer
Ålder: 29
Längd&vikt: 180.5cm / 68 kg.
Ort: Falun

Bakgrund: Småbarnsfar och föredetting, hoppas hänga med runt Vättern på en bra tid.

Styrkor: Är all-round. Bra på korta sträckor, sämre på långa...

Övrigt: Älskar cykel.

Hemsida/Blogg: http://oijer.blogspot.com



Namn: Janne Aarnseth
Ålder: 47
Längd&vikt: 183cm / 80kg.
Ort: Göteborg

Bakgrund: Aktiv i Hisingens CK, tränar 10-15 timmar i veckan, vintertid. 15-20, aktiv säsong.
Målsättning: att ha så skoj som möjligt medans jag tränar.

Styrkor: Uthållig tempohäst., envis.

Hemsida/Blogg: http://www.hisingensck.se/



Namn: Johan Hovgren
Ålder: 39
Längd&vikt: 178cm / 68kg.
Ort: Bålsta

Bakgrund: Började sent med cykling när jag var 27 år gammal, innan dess varit tävlingskytt i 17år. Tävlade i några år i nationell Elitklass, den karriären nu lagd på hyllan. Passade nog inte mig trots allt eftersom jag alltid haft ”spritter i benen”. Alltid gillat att röra på mig, var under många år multimotionär men nu i slutet mer fokus på cykel. Medlem i BålstaCK. Jobbar som IT-ansvarig på ett skogsbolag. Gift med Angelica sen 2005, 3 barn, Jonna 10 år(bonusbarn) Ellen 4 år och Eric 3 mån.

Styrkor: Landsvägslok, kan mata på i hög fart(nåja allt är relativt) länge, uthållig definitivt ingen spurtkanon.



Namn: Johan Lidö
Ålder: 39
Längd&vikt: 183cm / 78kg.
Ort: Bålsta

Bakgrund: Cyklat sen 2005, tävlat sen 2008 för Bålsta CK,
målsättningen är att vinna en riktig cykeltävling, tränar för det.
Familj: Stor

Styrkor: Hyfsad på tempo.

Favoritsysselsättning förutom cykling: ?



Namn: Johan Mölleborn
Ålder: 37
Längd&vikt: 170cm / 65kg.
Ort: Hässelby

Bakgrund: Jag bor med min sambo, våra 2 barn och en liten grå hund i ett vitt radhus i Stockholm.

Styrkor: Jag är egentligen en långdistanscyklist. Jag älskar att köra längre lopp, tex Paris-Brest-Paris, London-Edinburgh-London.

Övrigt: Cykling är livet.

Hemsida/Blogg: http://bigmollo.blogspot.com/



Namn: Jonas Göransson
Ålder: 41
Längd&vikt: 178cm / 73kg.
Ort: Kullavik

Bakgrund: Cyklat har jag gjort sedan jag var fem år gammal och alltid tyckt att det varit roligt. En sommarkväll för sex-sju år sedan fastnade jag framför Eurosport och sammandrag från en etapp av det årets Tour de France, tyckte det såg kul ut och det slutade med att jag köpte en räserhoj. De första åren cyklade jag mest när lusten infann sig och det var fint väder, men de senaste tre åren har träningsintensiteten ökat och idag lyckas jag klämma in ca 10 timmar i veckan. Förra året avverkades VR på 7.46. Övrig tid fördelas mellan arbete på ett större IT företag i Göteborg och min familj som består av fru och två små barn.
Jag har två ”stora” cykelminnen som etsat sig fast och som egentligen inte har med cykling att göra. Det första är den fullständiga kalabalik som jag och min fru upplevde för tio år sedan då vi dagen innan TdF karavanen skulle passera körde bil från Briancon via både Col de Lautaret och Col de Telegraph till Beaufort. Mängden tyska husbilar (och tyskar i Boratkostym) som stod parkerade utmed bergsvägarna var imponerande…
Det andra är när jag kom på Picco från CykelCity i GBG med att beställa extra majonässås till pizzan på pizzerian hemma för något år sen. Han såg ut att skämmas när han såg att jag noterade det.

Styrkor: Skulle väl vara att jag är rätt uthållig, en gammal gubbe som inte ger sig i första taget.

Övrigt: 62.3 ml/kg/min, Vo2max 4.67.



Namn: Kristian Hauglum
Ålder: 34
Längd&vikt: 180cm / 79kg.
Ort: Oslo

Bakgrund: Har syklet aktivt i snart 4 år , hvor de tre siste for Sportsklubben Rye. Hovedmålet i alle sesongene har vært Lillehammer - Oslo, hvor beste plassering var i 2010. Laget kjørte inn til 5 plass ,med tiden 4,23 på de 190 km. Av andre plasseringer for 2010 vant laget Randsfjorden rundt med ny løyperekord for lag.

Övrigt: Hoved målsettning for 2011 er med Sportsklubben Rye å vinne Lillehammer - Oslo og kjøre under 7,5 t på Vättern rundt. I løpet av vinteren blir det trening 3 - 5 ganger i uken med spinning, langrenn, løping, styrke og andre morsomme ski aktiviterter. Liker godt topp turer med alpin ski. Utesesongen starter i Mars med 11 sykkeldager på Mallorca.
Jobber i Norsk Hydro i Oslo i markeds avdelingen, enslig og ingen barn.

Styrkor: Er god på tempo, god utholdenhet og kan kjøre lenge på høy terskel.



Namn: Lars Pennman
Ålder: 46
Längd&vikt: 190cm / 93kg.
Ort: Göteborg

Bakgrund: Arbetar på Stenas tekniska avdelning med fartygsprojekt, både nybeställningar och ombyggnader.



Namn: Magnus Jarl
Ålder: 39
Längd&vikt: 169cm / 80kg.
Ort: Linköping

Bakgrund: Ingen klubb, gift med Monica Jarl, inga barn. Två katter; Oscar o Alice.

Styrkor: Giftigt slätdrag och spurt

Övrigt: Leder grupper på Mallis (CampMallorca) samt Spanien.

Hemsida/Blogg: http://sv-se.facebook.com/people/Magnus-Jarl-Fd-Johansson/1205978303



Namn: Magnus Olander
Ålder: 31
Längd&vikt: 180cm / 75kg.
Ort: Sollentuna

Bakgrund: Elitsatsande triathlet med cykling som starkaste gren. Arbetar som sjukgymnast. Blir pappa i december.

Styrkor: Lagspelare.

Övrigt: Vo2max 74 ml/kg vid 75 kg. På löpband.

Hemsida/Blogg: http://ironmange.blogspot.com



Namn: Marius Jørgensen
Ålder: 36
Längd&vikt: 184cm / 73kg.
Ort: Oslo

Bakgrund: Etter å ha vært en relativt hyppig sofasliter i mange år, fant jeg for tre års tid siden at det var på tide å ta opp igjen syklingen for å være godt forberedt til 40-årskrisa. Jeg er medlem av Sportsklubben Rye i Oslo. Trener sykkel, styrke og løp med 5-8 økter i uken og følger nå et treningsopplegg fra KAKA Trening ( http://kakatrening.no/ ). I vinter deltar jeg også i den uhøytidlige Rulletouren ( http://rulletour.no/ ), og passer på å gå litt på ski. Mitt mål er å ha det mest mulig gøy på trening og i sykkelrittene jeg deltar i. Jobber med nettmarkedsføring og har en sønn på 7 år.

Styrkor: Veldig god på slipstreaming, og heller ikke så verst på tempo og korte bakker.

Hemsida/Blogg: http://www.mkj.no/



Namn: Martin Johansson
Ålder: 30
Längd&vikt: Lång och smal.
Ort: Göteborg

Bakgrund: 2006 föreslog en kompis, på fyllan, att vi skulle cykla vätternrundan, därefter blev jag fast i cykel sporten. Är nu uppe i 5 körda rundor varav 4 st med happymtb. 2010 startade en kompis Team Mumien.se vilket jag blev tillfrågad att köra för. Med ett lysande upplägg på teamet "snyggare, snabbare & roligare" var jag inte sen att tacka ja. MTB körs sporadiskt tillsammans med Leo & CO i Göteborgs skogarna.

Styrkor: Snabb och stark uppför(kommentar av Leo).

Hemsida/Blogg: http://www.teammumien.se/sidor/cyklister.aspx



Namn: Mats Pihlström
Ålder: 46
Längd&vikt: 198cm / 81kg.
Ort: Bromma

Bakgrund: Glad motionär som började med lite MTB för ca 15 år sedan.
Blev några långlopp innan jag bestämde mig för att cykla på vägen i stället.
Cyklar mest motionslopp men har även provat på tävling i Seniorklassen ett par gånger. Tillhör Fredrikshof. Den mesta träningen får jag av jobb pendlingen.
Men på sommarhalvåret försöker jag vara med på klubb träningar ett par gånger i veckan. Den enda målsättning jag har är att för varje år bli något bättre som cyklist.

Styrkor: Att dra fram klungor. Betraktar mig själv som ett ånglok.
Saknar explosivitet och spurt förmåga. Något det jobbas på.

Hemsida/Blogg: http://www.matspihlstrom.com/ (uppdateras sällan, tyvärr)



Namn:Mattias Lundqvist
Ålder: 38
Längd&vikt: 177cm /68kg.
Ort: Landvetter

Bakgrund: Elitcyklist, småbarnspappa och egenföretagare. Jag har cyklat på elitnivå i 14 år och har under denna tid både kört Mountainbike, cykelcross och landsväg. När jag inte cyklar eller umgås med min fru Sara och min söner August och Wilhelm arbetar jag med Aktivitus. Ett företag som hjälper Dig med konditionstester och träningsoptimering.

Styrkor: Mångsidig men trivs bäst i backar. Långa som korta.

Övrigt: Testdata: Wmax: 6,5 W/Kg, FTP: 5 W/Kg.

Hemsida/Blogg: http://www.aktivitus.se och http://lunkan.wordpress.com/



Namn: Mikael Carlsson
Ålder: 33
Längd&vikt: 186cm / <72kg på plats i Motala 2011.
Ort: Grillby

Bakgrund: Tävlat på landsväg sedan PB-klass. Då för Bollnäs CK, kör nu för Bålsta CK. Tränar - Så ofta jag och mycket jag kan för mitt samvete. Normalt 3-5 ggr/vecka. Familj - Sambo och dotter 6 mån. Jobb - Teknikchef på Benning Sweden AB.
Målsättning 2011 - Pallplats veterantävling av nationell karaktär.

Styrkor: Rolleur



Namn: Mikko Pietilä
Ålder: 46
Längd&vikt: 182cm / 88kg.
Ort: Ytterby

Bakgrund: Började cykla med Hisingens Cykleklubb för 2.5 år sedan. Tränar cykel, inomhusrodd och styrketräning. Spelade ishockey i mitt tidigare liv. Mitt främsta mål är att må bra och inte väga för mycket (<90Kg). Jag är ensamstående och har 4 barn i åldrar 23, 21, 19 och 17. Jobbar som eftermarknadsansvarig på Volvo Specialvagnar.

Styrkor: Ganska uthållig och envis. Plattdragare, 182/88 tillåter ju inte annat.

Övrigt: Finsk medborgare.



Namn: Niklas Källström
Ålder: 40
Längd&vikt: 178 cm / 85 kg(på startlinjen 18/6).
Ort: Märsta

Bakgrund: Klubb: nybliven medlem i SMACK. Målsättning: Jobba mig tillbaka till en riktigt god form igen för att orka med ett snabbt varv runt sjön med Conti Test Team efter två jobbiga år med flera operationer och 13 månader utan någon träning. Kommer också att börja köra lite tempolopp under 2011 i SMACK-serien vilket blir något helt nytt för mig. Men fram till den 18/6 2011 ligger all fokus på Vätternrundan och att komma i form.

Styrkor: Slätdrag, glad och positiv.

Hemsida/Blogg: http://kraftwerketsblogg.blogspot.com/



Namn: Ola Alsterholm
Ålder:30
Längd&vikt: 186cm / 79kg.
Ort: Trysil

Bakgrund: Började med cykling i Kungälvs CK och körde min första tävling 1995. Sen dess har det blivit både MTB och landsväg i olika varianter. På senare år har det kompletterats av löpning, kajak och multisport. Inför 2011 så satsar jag förutom Vätternrundan på en del långa MTB-tävlingar samt att jag ska köra lite landsväg för min nuvarande cykelklubb, Trysil SK.

Styrkor: Bra på att köra långt under hög belastning, bra på lagarbete och grym på att äta. :-)



Namn: Patric Alm
Ålder: 40
Längd&vikt: 181cm / 70 kg.
Ort: Göteborg

Bakgrund: Familj - fru och två barn (8 resp 5 år). Bor centrala Göteborg. Yrke - lärare. Tävlar för CK Master. Under sommaren blir det mest cyling nuförtiden, men springer en del under vinterhalvåret då jag löptränar till och från jobbet, kör så mycket som möjligt med Leo i skogen och resterande träningen sker på trainern. Målsättningen för 2011 är att göra bättre resultat på tävlingar samt att vara med och dra runt CTT på drömtid!

Meriter - Cykling, ledare för Happys sub8 grupp på VR2010 (sluttid 07.46) samt en en mängd mittplaceringar i seniorklassen 2010.

Löpning - ett par halvmaror på 1.22, Lidingöloppet 2.10, Marathon 3.06 (vill så gärna under 3h).

Styrkor: Jag är nog mer en go gubbe mer än en råstark cyklist men är hyfsad uppför och på att köra långt (helt kass på spurt och tempo). Vill gärna ha god stämning runt omkring mig och gör allt för att det skall bli så.

Övrigt: Aktivitus test 2010-02-10, 65.3 ml/kg/min, Vo2max - 4.67, 5.0 W/kg, max motstånd 358 W. Favoritsysselsättning vid sidan om cykling och löpning är klättring (klättrat sedan 1989).



Namn: Patrik Kagevi
Ålder: 39 år
Längd&vikt: 179cm / 80kg.
Ort: Uttran

Bakgrund: Började cykla som grundträning för skidåkningen. Sedan har det
gått bättre och bättre och är nu en riktigt inbiten cyklist. Kör med
Fredrikshof (LVG) / Tullinge SK (MTB), Målsättning att köra Vättern under
7.30 igen!. Gift med Maria och har 4 st barn (Carl, Agnes, Stina, Tyra).
Jobbar sedan 15 år på Alfa Laval i Tumba, Stockholm.

Styrkor: Mina styrkor är uthållighet och vass uppför.

Övrigt: Gammal skidåkare som har blivit biten av skidåkning igen på senare
år.



Namn: Peder Olsson
Ålder: 46
Längd&vikt: 183cm / 80kg.
Ort: Sundsvall

Bakgrund: Elitmotionär i ART, AlnöRaceTeam. Cyklar LVG den gröna säsongen men åretruntpendlar. Gillar inte trainer. Vita säsongen fylls med olika former av skidåkning, gärna skate kring Bruksvallarna. Simmade i ungdomen, en del Triatlon på 80-talet, VL o LL på 90-talet, FjällOL o fjällmaraton på 00-talet. Nytändning på cykel efter en Livignoresa -06 med bla Passo Stelvio på hyrd Colnago. Narkosläkare. Gift och 3 barn 9-16 år.

Styrkor: Starka ben på slätan. Ger mig inte. Utbrytning?, Javisst!

Övrigt: Nöter Tjörnvägar från sommarstugan med en gammal stålracer. Säger inte nej till livets goda. Gör gott kaffe!



Namn: Peter Löfgren
Ålder: 46
Längd&vikt: 190cm / 90kg.
Ort: Partille

Bakgrund: Gillar att röra mig och har sprungit en hel del. Råkade ut för en bristning i vadmuskeln som inte vill läka. Jag cyklade som ungdom och därför blev det cykel igen. Gick med i Hisingens CK 2005 för att det är roligare att köra ihop med andra. Mål med min träning är att bidra till att gruppen fixar Vätternrundan 2011 under 7,30.

Styrkor: Håller gärna igen uppför men trycker på på platten och när det går utför.



Namn: Peter Oom
Ålder: 36
Längd&vikt: 189cm / 78kg.
Ort: Onsala

Bakgrund: Triathlet som extraknäcker på cykeln. Kör främst för FK Herkules, och tränar racer, tempo/triathlon och lycrapendling på en CX. Jag tävlar främst Ironmandistansen på triathlon, och placerar mig topp-15 på SM, och bästa tid på 9.29 timmar. Springer snabbt med marathonvinst 2:46 timmar och 1:17 på halvmarathon. Satsar dessutom för Vasalopp 2011. Bästa cykellånglopp är VR 2010 på 7:24. Bor i Onsala söder om Göteborg med familj på 3 barn och fru.

Styrkor: Mycket bra uthållighet och en stark "dieselmotor", men sämre på fartökningar/intervaller - men jag jobbar på det! Bra förmåga att lyckas på tävlingar!

Övrigt: Träningsopportunist som ser till att träna när jag får möjlighet. Har inte disciplin att schemalägga träningen särskillt bra, men får in en hel del träning åndå. Mycket bra effektivitet i uthållighetsträningen, med relativt liten träningsmängd får jag bra resultat. Vilopuls på 34 och maxpuls på 188.



Namn: Pontus Andersson
Ålder: 29
Längd&vikt: 182cm / 76kg.
Ort: Järfälla

Bakgrund: Hobbycyklist sedan 2002 med ett tiotal motionslopp och fem Vätternrundor i sadeln. Möjligtvis går jag med i en klubb och skaffar tävlingslicens till våren. Cyklar både i skogen och på vägen. Jag är nybliven pappa och till våren även nyexad Civilingenjör i Industriell Design.

Styrkor: Tappar inte modet vid motiga partier. Klarar kyla och regn bra.

Övrigt: Mitt träningsfria nöje är segling.



Namn: Stefan Jonsson
Ålder: 40
Längd&vikt: 181cm / 76kg.
Ort: Kungsängen

Bakgrund: Har cyklat i 15 år, medlem i Bålsta CK sedan 2004.

Styrkor: Min styrka är uthållighet. Min favoritsysselsättning är rent av cykling och att bli trött, svettig och snorig!



Namn: Svein Hetland
Ålder: 43
Längd&vikt: 180cm / 74kg.
Ort: Oslo

Bakgrund: Medlem i Sportsklubben Rye i Oslo. Leder av terrenggruppen. Har syklet for det meste terreng, men har blitt mer og mer landevei de siste årene. Vært med på Lillehammer – Oslo de siste 4 årene. Jobber ellers med utveckling av mjukvara i Embriq Systems AS.

Styrkor: Uthållighet och tempo, Beste plassering i år er Birkebeinerrittet, nr, 29 i klassen (40-44 år) av ca. 2000, 139 totalt av ca 14500.

Övrigt: Tröskeleffekt fra siste test 320W.



Namn: Tomas Nordqvist
Ålder: 35
Längd&vikt: 172cm / 67kg.
Ort: Uppsala

Bakgrund: Klubb ART (Alnö Race Team). Kört SUB8 2009 (7:38) och CTT 2010 (7:24). Är 1:a och 2:a i totaltid på klassikern, http://www.resultatjakt.se Skidåkare i grunden, kör efter devisen ”ju längre desto bättre” men gillar även GP-lopp och backrace.

Styrkor: Mångsidighet, uthållighet och stark i backar.



Namn: Toni Arndt
Ålder: 42
Längd&vikt: 177cm / 82kg.
Ort: Skogås

Bakgrund: Har happymtb att tacka för det mesta kul jag har haft med cyklingen. Ingen klubbtillhörighet utom KBCK. Kör några motions- och brevetlopp varje år. Började sent (2007) med lvg och hamnade i Leos 2008 sub8 satsning; har varit i hans snabb-grupper sedan dess. Försöker få cyklingen att passa in med familjen med tre barn och jobb på Karolinska Institutet.

Styrkor: Trumma på på platten eller svagt upp- eller nerför. För tungt för backar :-) Jag har även en stor talang för afterbiken :-). Satsar också på att cykla några långa lopp (PBP) 2011.



Namn: Ulrik Nilson
Ålder: 39
Längd&vikt: 182cm / 75kg.
Ort: Göteborg

Bakgrund: Före detta klättrare som började med MTB. Därefter började jag köra landsväg med en fixie. efter VR2009 med fastnav så blev det förra året växlar och en sub8 satsning.

Styrkor: Envis med ett segt pannben.



Namn: Viktor Karlin
Ålder: 42
Längd&vikt: 193cm / 83kg.
Ort: Stockholm

Bakgrund: Långdistanscyklist med fartambitioner. Starkast på platten, men förvånade mig själv med att kunna cykla i berg under 1001Miglia 2010. Stora målsättingen för 2011, förutom Vättern -7.30, Paris - Brest - Paris, 1200km, i augusti.

Styrkor: Ju längre desto bättre. :)



Namn:Viktor Torstensson
Ålder: 39
Längd&vikt:182cm / 82-84kg.
Ort: Kareby

Bakgrund: Motocross för en herrans massa år sedan.Började cykla Mtb -05 mer som en motionsform men har verkligen fastnat i cykelträsket och är numera landsvägscyklist med veteran licens.

Styrkor: Tempo och platten och är hyfsat viljestark.

Övrigt: Sambo, gillar öl, försöker sluta snusa och komma under 80 kg. 40/181 pulsad.

Hemsida/Blogg: http://vitovrak.blogspot.com/