17 maj 2012

Träningsläger i Stockholm 19-20 maj

Det närmar sig, bara en månad kvar till Vätternrundan. Så nu till helgen blir det ett träningsläger med Conticyklisterna i Stockholm. Har packat ner allt och lite till, det blir lite grejer att ta med. Vi kommer att öva på snabbdistans, dvs högfartscykling med jämn fart och säker rotation i kedjan med bra marginaler. Just säkerheten är högsta prio, det ska gå fort också men framför allt säkert. Inga hastiga rörelser i klungan, varken acceleration, inbromsningar eller i sidled. Helst ska ingen röra bromsen alls annat än i nödfall, det är det optimala. All energi ska gå åt till att cykla jämnt och säkert. Lagarbete när det är som bäst. Det kommer bli riktigt kul!

Jag har nu cyklat ett tag med en Canyon Aeroad CF 8.0 Di2. Trodde först inte det skulle vara någon större skillnad mot min gamla F10 Ultimate CF, men Aeroaden känns lite stabilare och snabbare när det går riktigt fort. Den har än så länge fått smaka på Östgötaloppet, Åstorpsloppet och Hammarö 3-dagars. På Hammarö använde jag den i alla loppen, prolog, tempo, GP och linjelopp. För prologen och tempot så körde jag med ett par tempobågar. Ska exprimentera lite med sittställningen inför kommande tempolopp och ev. låna ett par högprofilhjul, men jag blev ändå överraskad av att det gick att köra såpass fort med Mavic Cosmic Elite hjulen och bara tempobågar. Inför Kinnekulleloppet som går den 27/5 så byter jag till mina lättare Shimano DA 7850 C24 hjul med lätta Continental Force och Attack däck. Det ska bli riktigt kul att köra där med Aeroaden! 

 /Leo

Färdigpackad inför träningslägret i Stockholm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar